Medewerker klantenservice

Als je op zoek bent naar een baan met veel klantcontact en veel samenwerking met collega’s dan past de opleiding tot medewerker klantenservice goed bij jou. Bij Fabius opleidingen kan je deze opleiding volgen en kan je al na 1 jaar het benodigde diploma op zak hebben. Je hebt als medewerker klantenservice of medewerker customer service veel contact met klanten via de telefoon of e-mail. Jij bent hét aanspreekpunt en moet er dus ook voor zorgen dat de klant de beste service krijgt.  Het is belangrijk dat jij een goede eerste indruk maakt. Zo heb je dus een zeer grote verantwoordelijkheid bij het bedrijf, omdat jij de eerste bent met wie (potentiële) klanten te maken hebben.

Takenpakket medewerker klantenservice

Als medewerker klantenservice heb je een veelzijdig takenpakket met betrekking tot het onderhouden van het klantcontact. Zo neem je binnenkomende telefoontjes aan en sta je klanten te woord, die een vraag of klacht hebben. Ook handel je de binnenkomende e-mails met vragen of opmerkingen en handel je gemelde klachten af en registreer je ze. Je verwijst complexe vragen door en je registreert klantengegevens in het systeem. Het gaat hierbij om gewijzigde of nieuwe klantengegevens. Verder geef jij informatie over de producten en diensten van het bedrijf en rapporteer je bijzonderheden aan de manager.

De opleiding

Bij Fabius opleidingen kan je in 1 jaar je diploma als medewerker klantenservice op zak hebben. Je volgt eerst in 9 maanden de opleiding tot administratief medewerker en vervolgens de 3 maanden durende vervolgopleiding tot medewerker klantenservice. Je volgt in totaal 40 lessen van 3 uur en je kan zelf bepalen of je de wekelijkse les ’s middags of ’s avonds volgt. Zo kan je deze opleiding makkelijk volgen naast je huidige baan of je andere dagelijkse werkzaamheden. Je leert onder meer over de commerciële werkomgeving, de klantenservice en het commercieel onderhandelen, zodat je klaar bent voor een baan als medewerker klantenservice.